Nem hagyhatjuk figyelmen kívül a zenészeket sem, így ez alkalommal egy magyar művészt mutatok be, akit az elmúlt hetekben, hónapokban a televízió képernyőjén is láthattatok szombatonként este, a Megasztár című tehetségkutató verseny egyik zsűritagjaként. Ismerjük meg közelebbről ma Pierrot-t!
Sokan talán csak most ismerték meg a magyar zenei élet egyik legkiemelkedőbb alakját, Pierrot, eredeti nevén Marosi Z. Tamást. Hiszen ti, akik általános iskolások vagytok, csak akkoriban születtetek meg, és lehet, hogy nem volt alkalmatok megismerni a zenéjét. Pedig kár lenne kihagyni egy ilyen tehetséget a kedvenceitek sorából, ezért, ha valóban ismeretlen még számodra az illető művész, most pótolhatod a vele kapcsolatos kimaradást.
Pierrot 1969. szeptember 3-án született Budapesten, idén lesz 36 éves. Addig viszont, míg elérkezett a mai önmagához, sok mindenen kellett keresztülmennie.
Átlagos polgári családban nőtt fel, jó körülmények között. Nem voltak sem szegények, sem gazdagok. Gyermekkorában csodabogárnak és különcnek tartották. Már óvodás korában megtanult írni-olvasni, de az igazi nagy bicajozások és a játék a többi gyerekkel kimaradt az életéből. Legtöbbször kiközösítették, megvárták iskola után, és jól elnáspángolták. Így inkább a magányt választotta. Egy gyermeke volt szüleinek, de soha nem hiányzott neki egy testvér.
Sőt, a barátságban sem hisz igazán. Talán a rossz tapasztalatai miatt? Az egyedüllét és a kizártság ébresztette fel talán azt az érzést benne, hogy megmutassa, ő is valaki, ő is egy értékes ember. A zenében talált segítőtársra, ebbe kapaszkodott bele. Egyedisége más dolgokban is megmutatkozik, például hiányzik egy csigolya a hátgerincéből, valamint négy foga, miután tejfogként kiesett, soha nem nőtt vissza. A gimnáziumi évek alatt saját zenekara volt, más igazán soha nem érdekelte. A zenekarban dalokat írt, billentyűzött és vokálozott, de soha sem volt szólista. Annak ellenére, hogy mindig bajlódtak az énekessel, s a zenekar frontemberei jöttek-mentek.
17 éves volt, amikor egy szikraként kipattant ötlet arra indította, hogy magára öltse a régóta ismert bohóc, Pierrot külsejét. Éveken át így énekelt, nem kis rajongótábort gyűjtve maga köré, népszerűségét azonban nemcsak egyedi külsejének, de nagyon igényes, kissé szomorkás dalainak is köszönhette. És elindult felfelé az emelkedőn, egyre feljebb és feljebb. 1988-ban az akkor induló Danubius Rádió zenei szerkesztője lett, 1990-ben pedig megjelent első nagylemeze Babaházak címmel, amiért Pierrot eMeRTon-díjat kapott.
Énekesi pályája a legjobb úton haladt, s szerződést kötött a Roland szintetizátorcéggel, melynek demonstrátoraként hangszerbemutatókat tartott az egész országban. Musical zenét írt és hangszertörténeti műsort vezetett a televízióban.
További nagylemezei között szerepelt a: Nekem senki sem hegedül és a Levelek a Holdba. Ezután már álarc és festék nélkül adta elő dalait.
A 90-es évek közepén, amikor a csúcsra ért, visszavonult. Megalapította saját Private Moon Production nevű produceri irodáját. Ő adja ki többek közt a Pa-Dö-Dő, Ganxtsa Zolee és az Anima Sound System lemezeit. Valamint ő alakította ki Sipos F. Tamás image-ét is, s ő készítette dalai nagy részét is.
Az énekléstől mégsem tudott végleg elszakadni, s picivel később, 1999-ben kiadta új albumát Játék címmel, majd 2002-ben elkészült Gallery című válogatás albuma is. Újabban Oroszlán Szonjával látható egy közös videoklipben, a régi Time after time című dalt énekelve.
Pierrot-ról tudni kell, hogy fokozottan ad a külsejére! Csakis márkás kozmetikai termékeket hajlandó használni, és ahhoz is ragaszkodik, hogy a reggeleit – főleg télen – egy negyven perces forró fürdővel kezdje. S mindemellett még soha nem vezetett autót! Egyszóval, neki is vannak jó értelemben vett rigolyái! De hát kinek nincsenek?!
www.sulinet.hu