Nyilvános interjú az internet

Üdv P, egy költői kérdés így az elejére: nálad otthon mi az aktuális a lejátszóban?

Mostanában a legtöbbet kínai klasszikus vagy népzene forog, de ez közel sem állandó. A mai reggelem szerintem jobban tetszett volna neked: a Tribal Gathering 95-ös duplája szólt, míg hevertem a kádban.

Hello, azt szeretnem kerdezni, hogy miert jo nehany mufajt popularizalni, ezaltal kiolni belole pont a lenyeget es igy “kiherelten” raonteni a fogyasztoi tarsadalom szerencsetlen tagjaira. plastic jungle – muhaha

Nem muszáj mindent “popularizálni”. Azonban ha azt akarod, hogy egy újdonságot megismertess a nagyközönséggel, nem árt megszólalni a nyelvükön… Ha a jungle-t nem szerettem volna eljuttatni azokhoz is, akik nem tudják, hogy eszik-e vagy isszák egyáltalán, akkor nem plasztik lett volna…

Ezek szerint ez egy kulturalis misszio (plasztikdzangl), es nem konnyu penzkereset?

Egy kicsit túlzás, a “kulturális misszió”, de ha valóban megtanulta néhány “átlagember”, hogy létezik olyan műfaj, hogy jungle, akkor lehet, hogy épp neked teszek jót, amikor legközelebb kilököd magadból a legújabb progresszív jungle-t… Talán többen odafigyelnek majd.

Halló Pierrot, meg fognak-e még jelenni a Friss válogatáslemez újabb részei, és ha igen, ugyenem ganxta zolee számok lesznek rajta? mik a kiadó tervei?

Köszönöm a kérdést. Ha rá tudom venni az igen konzervatív és rövid távon meggazdagodni kívánó kiadókat, akkor nem is olyan sokára lesz megint Friss. Az új közreműködők: Rémember / BlaBla / Dekk / Casino Twins / Lion’s Dub Club / Beatman / Opal Fruit. (Egy ganxsta sincs… :))

Hogyan tudod összeegyezetni a gangszta dolgot és a modern elektronikus zene iránti elkötelezettségedet??? Esetleg az egyik csak jó pénzkereseti lehetőség a másik pedig a kedvenc?? Remélem, érted mire gondolok?

Leginkább azt mondanám, hogy nem köteleztem el magam semmilyen műfaj iránt. Akármilyen furcsa, én nagyon élvezem azt is, hogyha a hip-hop vizében lubickolok és azt is, ha épp a Lion’s Dub Club-os srácokkal dolgozom. Ennek egyetlen oka van: mindegyiket összeköti a ZENE. Ez pedig egy igen nagy egység, amelyben nagyon hiszek.

Pierr, és mi a véleményed azokról az emberekről és kiadókról, akik a zenére nem mint művészetre tekintenek, hanem csak és kizárólag a bizniszt és a nagy adag $$$$$-t látják benne?

A popzene szórakoztatás. A szórakoztatás biznisz. Erre épül az iparág. Ezen túl valóban kialakult egy olyan popzene is, ahol “üzenete” van a műveknek, előadóknak. Azonban ez sosem lesz a fő profilja egy lemezkiadónak. Mármint azoknak, akikről te beszélsz. Ez az ő dolguk, ezt csinálják jól vagy rosszul. Atöbbieké pedig az, hogy megpróbáljanak széllel szemben… Az eredmény úgyis ugyanaz: a nagyok majd kiemelik az új áramlatból a legcsillogóbbat és azzal megint pénzt csinálnak – maguknak. Viszont ez az egész újra pénzt nyom az iparba, fejlődik a technika, a média és sok minden és megint lehet alkotni elölről… 🙂

Nekem az a furcsa veled kapcsolatban, hogy ugye úgy indultál mint egy fiatal olyan művész aki az elektronikus zene mellett csak jó zenéket illetve nem kommerszet szeret. Ez régen volt és azóta egy igen nagy háttér került mögéd mind kiadó mind pedig stúdió ügyben. Jönnek is ki szépen a lemezek de bizony egy darab jó lemez sem kerül ki a kezeid közül /egy-két kivétellel/. A kérdesem az lenne, hogy a régi törekvéseid az igényes zene iránt megszűntek? Mert mint mondot otthon ilyeneket hallgatsz. Nincs késztetés benned arra, hogy ki is adj ilyen dolgokat?

Köszönöm a bizalmad. A félreértés köztünk abban áll, hogy szerintem nem igényes műfajok vannak, hanem igényes produkciók egy-egy műfajon belül. Nekem továbbra is fontos szempont a minőség, de ha látom a lehetőségét, hogy ezt el tudom érni egy előadóval, nem nagyon foglalkozom a műfajával. Imádok zenélni.

Ez rendben van mert így lenne helyes. Viszont ami engem valóban érdekel az az, hogy a Toag óta nem igazán dolgoztál moderntánczenei előadókkal mert ez a Friss-es dolog csak producerkedés. De mint művész nem jött tőlled ki semmi. Én ezt furcsálom. Konkrétan: ott van Pierrot akinek adott a lehetőség viszont produktum meg igazából nincs. Valljuk be, hogy ez a plasitcjungle-ös móka ez igen gyenge akkor amikor egy Matrix egy Jazzanova /vagy sorolhatnám még/ zenélgetnek kis hazánkban. A többi dologról/ganxta, pa-dö-dö és a többiek/ meg amivel foglalkozol -szerintem- felesleges ITT beszélni mert itt átlagban olyan emberek fordulnak elő akik a tánczenéket kedvelik és abból is az igényesebbeket.

igazad van, itt csak az ideillő produkciókról érdemes beszélni. Tévedsz a Friss-el kapcsolatban. Sokkal töb produkcióban voltam benne ‘tövig’, mint amit deklaráltunk a borítón. Ju-tasi nótája és a Casino Twins szerintem lehetnek ennek a lapnak témái, de én magam büszke vagyok az Anima Sound System-es remixekre is, mégha ők megannyira meg is tagadják azt. Ezeken túl valóban a tavalyi év majdhogynem dance-orientált produkció nélkül telt el, ha nem tekintjük a Jazz+Az, Irigy Hónaljmirigy, Fekete Vonat ill. Orsi számára készült remixeket. O.J. Sámson produkciójáról lásd a Kemo-val történt beszélgetésünket. Ha meg bírod a Toys of Ancient Gods-t, elmondom, hogy idén nagyon szeretnék legalább nekiállni egy új albumnak. (Apropó: a Játék c. lemezemből készült remix albumot hallottad már?)

Zoli konkretan kerte anno, h ilyen zenet csinalj neki vagy te csinaltad es o bolintott?

Zolee megmutatta, hogy mostanában milyen zenéket hallgat és ez engem feltétlenül inspirált. A mai napig vannak konkrét ötletei (ez olyan gitáros nóta legyen, mindenképpen tegyél bele fúvósokat stb.), de a zenéket én magam készítem.

Akkor biztosan azert van mustanaban annyi tukko a dnb bulikon, mert a meghasonult ganxta rajongok most ott igenytelenkednek. nem akarnek rosszalkodni, de szerintem az altalad olyan nagyon igenyesnek tartott toys of the ancient gods velemenyem szerint egy klisegyujtemeny.

sajnálom, hogy így gondolod, de igazán nem szólhat egy zene mindenkihez. Én ezt szerettem volna elérni a Toys of Ancient Gods-szal. Nem kevesebbet és nem többet. Mondom ezt amellett, hogy kiterjedt Loop Guru, Transglobal Underground, Bandulu, Banco de Gaia stb. gyűjteménnyel rendelkezem… (És sosem bírtam a Deep Forest-et.)

Kicsit szeretnélek felvilágosítani bizonyos dolgokról, az mp3 -as nyilatkozatod miatt. Először is nem kell ahhoz valakinek crackernek lenni, hogy mp3-at készítsen egy cd számaiból, és komoly gép sem. A crackerek kisseb gondja is nagyobb annál, hogy ilyen csecsemőnek való feladatot csináljanak.

Megértelek, bár te is megérthetnél. Ha a te szoftveredet törik fel, amivel hónapokat güriztél, lehet, hogy máshogy tekintesz a világra. Én ilyen mániákusan tisztességes vagyok (már amennyire hagynak). Fogadd el kérlek – és éljenek a hackerek és crackerek!

Na igen. az oke, hogy kiterjedt gyujtemenyed van, de sajnos inkabb ezek masolasa lett, mint onallo es egyedi hang. felhasznaltad amit ok es kevesbe egyedien, ezert klise. a muveszt az kulonbozteti meg a masolotol, hogy egyedi, originalis otletekkel alkot es nem copypaste-el.

Nem. Semmilyen ötletet és konkrét hangmintát nem használtam fel az előzőekben említettekből. A példát azért említettem, mert ha akartam volna, olyat is csinálhattam volna. Nem akartam. Máshogy fogtam fel a dolgot és ezt hál’Istennek a külföldi (és hazai) kritikák is elismerték. Bár ez mind nem fontos. Én jól éreztem magam a produkció készítésekor és minden ezért született. Aki kellőképp nyitott és egy picit hasonlóképp gondolkodik, mint jómagam, az szereti a végeredményt. Figyelj: ugye nem feleslegesen kötözködsz?

Hova helyeznéd magad a magyar dancekultúrában? Esetleg egy nyugati példával.

Nem látok olyat, hogy ‘dancekultúra’. Ha van ilyen, akkor az nem a működéséhez kell, hanem az elfogadásához. Én általában a működtető oldalán állok.

miert nyilatkozol ennyire eliteloen az mp3-rol? ugy vettem eszre, hogy mp3rol liteloen a profitorientalt multik szoktak nyiatkozni, a legtobb muvesz inkabb kihasznalja ezt a lehetoseget is. david bowie, chuck d alkalmazza sot elismeroen nyilatkozik rola. amikor te az mp3 ellen beszelsz akkor a muvesz vagy az uzletember szol beloled, aki felti a 2 ft-jat?

Az mp3-ról szóló véleményem két részből áll (ennek részletesebb verzióját a következő Wanted-ban lehet majd olvasni). Az új formátum ma leginkább a lázadó, az alternatív megoldást jelenti. Én azonban ketté választanám: van egy szemléletmód, amely a jövő hanghordozóját is kialakíthatja és ez nagyon is pozitív és van a túloldal, a rengeteg kalóz másolat, amely nem tud pozitív lenni. Értem az okát is, hogy miért alakulhatott ez így, de magánemberként és ‘hivatalból’ sem értek egyet vele (mármint a második oldallal), ezért nem is támogathatom. PILLANATNYILAG az mp3 csak jelzi a jövőt, de a kalózkodást táplálja. Bízom benne, hogy rövidesen megváltozik a helyzet.

Szia Pierrot! megvalom, amikor láttam, hogy Te is a fórum vendége leszel, aarra gondoltam, hogy talán készülsz valami modern tánczenei produkcióra a közeljövőben, de az eddigiekből úgy látom, hogy nem így van. Nem érdekel egyáltalán a műfaj, gondolok itt elsősorban a techno/house ne adj isten trance vonulatra, vagy csak nem találkoztál még olyan előadóval, akiben fantáziát látnál, és elvállanád a producer feladatokat neki(k)?

Ugyanakkora százalékban foglalkoztat ma is a techno és vidéke, mint korábban. Most a Lion’s Dub Club-bal egy izgalmas kiránduláson vagyunk és ez nagyon ez a témakör. De, mint mondtam, idén szeretnék új Toys of Ancient Gods lemezt és O.J. Sámson 2-t is. A mai srácok önállóan is elég messzire tudnak jutni a technikai lehetőségek miatt. Sokkal több a “szemét”, de vannak tehetségesek és ezekkel szívesen foglalkozom (várok is demókat folyamatosan). Beatman és az Opal Fruit ilyen (lásd majd Friss No.2.) és a Rémember sem az a rockbanda manapság…

Nem tervezed-e, a közös munkát magyar “top”DJ-k valamelyikével? Hiszen Õk azok akik tudják igazán mi kell az embereknek manapság.

Egyáltalán nem zárkózom el az ilyen együttműködéstől – Ju-tasival volt is szorosabb kapcsolatunk. Úgy gondolom, hogy egy profi DJ-nek, aki önálló albumot szeretne csinálni, mindenképp szüksége is van egy muzsikusra és/vagy egyben egy technokrata háttérre. Ha jelentkezne egy TopDJ, akinek valóban önálló ötletei vannak és engem egy kicsit is felvillanyoz a műfaj, már csak időegyeztetés kérdése… 🙂

Én csak azt nem értem akkor, hogy ha egy ilyen gengszterzoli dolgot fel lehet odáig futtatni, hogy első legyen a Mahasz listán, akkor miért nem lehet megpróbálni egy progresszívabb dance/techno előadóval ugyanezt. Szerintem simán lenne rá közönség, csak promóció kérdése lenne. Pl én sajnos erről a Lion’s dologról most hallok először, miközben a zépluszot mondjuk be se lehet úgy kapcsolni, hogy Döglégy ne futtatná magát ott állandóan.

Nagyon jól látod a dolgokat. Azt gondolom, hogy a jó 5-6 évvel ezelőtti állapotokhoz képest igenis nagy dolog, hogy eyáltalán az ilyen gangsta-dolog a MAHASZ-ban, meg a médiában megjelenhetett. Én ezt pozitív, neadjisten “progresszív” dolognak tartom (mondjuk egy V-Tech-hez képest…). Bizony, azon vagyok, hogy sikerüljön ezekből az izgalmas zenei területekről is valamit eljuttatni oda, ahova készülnek: a közönség elé. Csak ilyenkor én nem csak százakról beszélek… Ez nagy feladat. Ennek támogatásához kellene a nyitottság és a pozitív gondolkodás. Én pillanatnyilag a média és a kiadók ellen vívok szélmalomharcot…

zeneszek, es egyeb hienak) iranyitja, akik nagyon szigoruan meghatarozzak mi mehet le egy radiomusorban es a teveben. nincsenek alternativak, akermelyik csatornat hallgatod, akarmit is nezel tobbe – kevesbe ugyanazt kapod. egyebkent megdobbenve hallottam, hogy a “radiobarat zeneket” ado magyar kereskedelmi radiokban a ganjaman lemehetett, pedig azert szovegileg eleg direktben megfogalmazva a mondando. erdekes abbol semmilyen botrany nem lett… vagy csak en nem ahllottam rola… (bezzeg a kisgazdak idegsokkot kaptak a himnusz remixtol – ami egyebkent nekem nem tetszik, de muveszi szabadsag van – egyelore)

A médiával kapcsolatos dolgokban igazad van általában, ezzel minden nap meg kell küzdenem nekem is. A Ganjaman sajnos nem mehetett le a legtöbb rádióban, egyedül a Rádió 1 vállalta fel a dolgot. A többi helyen olyan indokokkal utasították vissza, hogy “túlzottan újszerű” meg “rekedten énekel”. Ez komoly! Fel sem merült bennük a szöveg témája, mint potenciális felbujtás… A Himnusz feldolgozást nem ismerem.

Na akkor a szokásos kedvencek: -kiadó -producer -DJ -előadó -stílusirányzat -újdonság/nem hangszer hanem előadó/

Na jó. Megpróbálom: kiadó: Mantra | producer: Jerry Harrison | DJ: Boy George (hehe) | előadó: változik – legyen mondjuk a Yello | stílusirányzat: reggae | újdonság: skank

Nem kérdeztél kedvenc zeneszerzőt? Az nincs a képben?

Ok. Kedvenc zeneszerző?
Boy George, jó, hogy említed. Most azért nevezted meg kedvenc DJ-nek mert mint zenészt kedveled vagy tényleg jó lemezlovasnak tartod?

kedvenc zeneszerző: David Arnold
Boy George-ot tényleg nagy arcnak tartom, de nem tudok felelősséggel nyilatkozni arról, hogy milyen DJ. Van két mixlemezem (is) tőle és azokat nagyon bírom – viszont leginkább az ő istállójából (More Protein) kerültek rá az előadók. Ha pedig így van, akkor a szelekcióját is szeretem…

Ha már az imént a DJ-knél tartottunk, Téged nem érdekel a dolog -mint Boy-t- nem szeretnél ilyesmit csinálni?

Valóban nagy dolognak tartom azt, ha egy DJ ‘megérzi’ a közönség ritmusát, ismeri a kedvenceiket stb. Én ilyesmit csak hosszú gyakorlattal tudnék elsajátítani. Azonban már nem is egyszer előfordult, hogy házibulin, vagy félig/egészen nyilvános helyen többedmagammal ‘zenét szolgáltattunk’. Ez lsősorban az én kedvenc reggae műfajomról és a 80-as évek popjáról szólt. Ilyesmire mindig kapható vagyok. Lesz egy jó házibulid, ahol sok 30-as a meghívott? Megyek… 🙂

Én egy számodra talán eléggé kínos dologról szeretnék érdeklődni. Te döntöd el, hogy válaszolsz-e rá avagy sem, de azt hiszem az igazság tisztázása végett jó lenne, ha kapnánk egy választ. ANIMA theme. FREEE Interview, Prieger Zsolt nyilatkozta hogy nagyot csalódott a Private Moon Prod-ban, mert egy baráti kapcsolat alakult át egy nagyon ellenszenves “lenyúlós mentalitássá”. Az ő állítása szerint te(ti?) Anima által kreált hangmintákat használtál fel (hogy hol, az nem derült ki). A “hallgattassék meg a másik fél is” elve alapján most rajtad a sor, hogy kifejtsd a véleményed, illetve azt, mi is történt valójában.

Azt hiszem, hogy a rólam megjelent könyvben mindent részletesen elmondtam az esettel kapcsolatban, de kérésedre álljon itt a tiszta sztori: Dub mániákus lévén nagyon szimpatizáltam az Anima Sound System első albumával. Éreztem, hogy jót akarnak, de technikailag nem tudják elérni azt, amit szeretnének. Ezt egy bécsi közös Dub Syndicate koncerten meg is állapítottuk és megállapodtunk, hogy együttműködünk. Több tárgyalás után a Friss No.1. album kapcsán két dalt szerettünk volna feltenni és közös megegyezéssel a következő módszert követtük: az Anima felvette a dalt a saját körülményei között, megállapította, hogy mely zenei elemkhez ragaszkodik és melyeket cserélhetjük le a “saját ízlésünk” szerint. Így is lett. A két elkészült dalt a zenekar elfogadta (Prieger Zsolt volt akkor is az összekötő), mindössze egy fúvós témát szeretett volna élőre kicserélni, amire sajnos nem volt elegendő a keret (a Friss nonprofit kezdeményezés) illetve a hasonló műfajban született produkciók ezt nem is feltétlenül indokolták. Szóval az elfogadás után szerződéskötés következett volna, ha a fiúk meg nem szeppennek és – félvén, hogy eladják magukat az “overground”-nak – inkább nem szerződtek. A Sony akkor, a nóták alapján lemezszerződést ajánlott. Mint kiderült, eleve a szerződéskötéshez joguk sem volt, hiszen a KO Records-szal még élt egy másik ilyen. Így nem jött létre a megállapodás, befejeztük az együttműködést. Prieger ezután “hősként” tűnt fel, mint aki a “nehezebb utat választotta” a listák helyett (aztán később persze, hogy mégis örült a listás helyezéseknek), mégkésőbb pedig az általad is említett nyilatkozatot tette. Én tiszta vagyok. Ha meg jó dub-ot akarsz hallani, hallgasd meg a lemez utolsó track-jét, az én “dub of dub” mixemet a Hajnal volt-ból… Ennyi. Õszinte.

Egy olyan 30-as aki a ’80-as évek pop-ját hallgatja és imádja a reggae-t mit csinál szivesebben? Mainstream produkciókat amiből jól meg lehet élni vagy olyan dolgokat ami igazán közel áll hozzá és amiben nem szabnak számára korlátokat viszont nem igazán fizet. Tehát over- vagy underground? Vagy az egyik egy szükséges rossz amit azért kell vinni mert a másik nem élne meg nélküle?

Egyértelműen olyan produkciókat csinálok szívesen, amely közel áll hozzám. Azonban nem kizáró ok, ha ez populáris, akár a mainstream-hez tartozik. A overground és az underground elkülönülése számomra nem létezik. Ha szívesen hallgatok olyan zenéket is, amelyeket sok ember ismer és ugyanígy teljesen ismeretlen előadókban is felfedezem a “lángot”, akkor a zenehallgatási módszerem sem beskatulyázható. Nos, ez érvényes a zenealkotásra is. Szerintem nincs szükség kategóriákra…

En csak a zolis projectedhez tudok hozzaszolni, az az amit igazan figyelemmel kisertem. varjunk amig megjon az a no aki majd felszolit h ne hordjunk bugyit, vagy eleg lesz azt a ferfit -uhh de ferfi- hallgatni aki megmondja h mi van az alsonarrrragban, es hova valo? nem errol szol a hip-hop, ugyanakkor ez nem is az. mi ez? (nem a zeneben akadok el, hanem az uzenetben amit hordoz, zotyesz tolmacsolasaban) te amikor megcsinalod az alavalot, akkor hallod h mi kerul ra, vagy csak zoli brummogja el h itt olyan ott amolyan legyen?

Nem nagyon foglalkozom a Kartel szövegeivel. Ma már nem zavarnak, úgy érzem, hogy átlátok a szitán és leginkább könnyesre röhögjük magunkat Lepével (a hangmérnök), mikor meghalljuk őket astúdióban. Szerintem az igazi “Kartel-értő” is inkább nevet az egészen, mintsem komolyan veszi…

gyakran netezel? mit szoktal csinalni neten?

Gyakran Napi 5-6 órát… Elsősorban kalandjátékos és zenei site-okat keresek fel, esetleg valami tanulmányhoz keresek infókat. Csinálok is oldalakat… Nagy autodidakta tanuló vónék… 🙂

Pierrot, hozzád melyik modern dance irányzat áll legközelebb?

Mindent meghallgatok, mostanában a house-t kevésbé (mindig is inkább a keményebb verzióját szerettem). Az elektronikus “club dub” mindenen felül áll, de a d’n’b-t is szeretem, főleg azokat a válfajait, ahol megjelenik valami az eredeti reggae-gyökérből… (MC jelenlét minimum…)

lehetne a reagee gyökerekről bővebben ???

Kerülgetem a forró kását, de igazán nem akarok nagyon sokat írni – inkább egyszer beszélgetek majd erről a témáról. Mindenesetre érdemes azt tudni, hogy a jungle abból az anglo-jamaikai szubkultúrából keletkezett, amely korábban a reggae-t, ska-t éltette. A Roots vonal sokáig csak Jamaikában élt tovább, majd az is rendesen fertőződött az amerikai (oda az van közelebb) hip-hop által. A ragga és a dancehall elsősorban így Amerikát érinti. Később persze az új elemeket szabadon felhasználta mindenki, így manapság már külön utakon jár a jungle – mint drum and bass – és mindenkié lett a dub is, mint kifejezésmód. Óvatosan és dióhéjban ennyi most.

Pont tegnap gondolkodtam el azon hogy a magyar zenészek miért nem adnak ki gyakrabban bakelitlemezt? Dj-ként nekem legalább is nagyon jól esik egy jól sikerült magyar számot lejátszani (és a közönség is elég jól veszi). Te miért nem próbálkozol meg vele?

Nincs Mo.-on bakelitgyártó gépsor. Ez sok választ előrevetít. Túl kicsi az a réteg (hangsúlyozom: ez kiadói álláspont és nem az enyém), akiknek érdemes lenne olyan zenéket gyártani, amelyet a DJ-k majd jó bakelitekről játszanak. Sok vidéki DJ nem is érzi ezt diszkriminációnak. Sajnos ezen nehéz lesz változtatni. Jómagam több “játszható” remixet készítettem, de nem kerültek általában a parkett közönsége elé, mert egyrést nem volt bakeliten, másrészt a DJ-k nehezen fogadják el egy ilyen “overground-arc” produkcióit, mint nekik szóló mixeket… Kétoldalú.

Van egy nagyon kellemetlen utóíz a számban a Pierrot fórum után. Én nem rajongok érte, a produceri munkájáról azt tartom, hogy hihetetlen kulturális rombolás, de itt mintha túlságosan is arra lettek volna ráállva egyesek, hogy kifikázzák. Szerintem ez a fórum nem arra lett kitalálva, hogy mostaztánjólmegmondjuk, (mondom én, a fikaművész:)) hanem, hogy megpróbáljuk meglátni és megérteni a meghívott arcok világát, meghallgatni az ő történetüket. Ha pl valaki előre dörzsöli a tenyerét a jövő hétre, hogy mostaztán akkorátbeszólokaSterbynek, szerintem inkább gondolkodjon olyan kérdéseken, amikre válaszolva megérthetjük, hogy mit miért csinál. na de most már tutira csináltatok magamnak egy yoda@yahoo.com emilcímet. Kicsit már én is émelygek ennyi bölcsességtől.
ja! ez olyan mintha en felmasznek egy heavy metal forumra, es amiatt kezdenem el oltani, mert gagyin szol a szintijuk… nem lehet egy ugyanolyan klise szerint fikazni tobb, kulonbozo stilusu embert, stilust! (lasd: overground a pierrot…) tokre jo lenne, ha kareszt sem azert szapulna vlki mert nem foldalatti stilust jatszik…